Till karantän.

 Man kan diskutera vad som är karantän och vad som inte är det. På onsdag åker jag till Gotland, till samhället som nyss drabbades av en riktig covid-slunga. Som däckade ett flertal av invånarna och låste in dom med sig själva och de sina.

Hur kan man göra det? Åka till epicentret av en smitta alltså? 

Jag tror inte det är så farligt. Vi bor i det stora vita huset med inga människor alls i närheten. Enda kontakten med andra är på ICA, men är man där tidigt får man vara tämligen ensam. Annars är det bara havsvindarna man möter och dom får gärna flåsa mig i fejset.

Dagarna går i lugn och stillhet, med brasan sprakande och Keith Jarretts pianos spröda toner i bakgrunden. Bra böcker finns i överflöd och om andan faller på så kanske jag plockar fram kameran ett slag. Och vinet fyller som alltid sin funktion. Vi hörs.

Bilder tagna vid Barshageudd, den sydligaste delen av Gotland.





 /Göran Tonström, fyrafotografer.se
Instagram: #tonstrom


Kommentarer

  1. Ta det vackert Göran och kom väl hem. Fina bilder. En tröst i dessa tider.

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina bilder. Och. Som ett brev på posten illustrerar den tanke om bildutsnitt jag funderar runt. Det att använda kortare brännvidder för att bli mer närvarande. Att så att säga stå i händelsen och titta ut.
    Att vistas på en ö är en fin form av självvald karantän. Jag praktiserar det själv. Med ICAbutiken som den enda presumtiva smittrisken.
    /Gunnar S

    SvaraRadera
  3. Vi får hoppas att de får ned smittan åtminstone till sommarens nivåer snart igen. Fina bilder.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ibland måste man bara tanka.

Vad gör en Gördelmakare

Vem var Robert Capa?