Promenera är riskfritt

 Vi känner oss nog alla lite som instängda i ett fängelse i dessa tider. För egen del promenerar jag mycket, vilket jag även gör under normala icke pandemitider. Jag gillar jag att promenera och dessutom har jag en hund som behöver det. 

De som följer mig på facebook vet att jag brukar lägga ut bilder från mina promenader tillsammans med en karta som visar var jag gått. Att jag lägger ut handlar inte så mycket om att det skulle vara några speciella bilder, men på något sätt vill jag ju ändå visa dem. 

Men det finns också ett par andra orsaker och det är dels att visa upp Stockholm för dem som inte bor här och dels för dem som tidigare promenerade mycket på stan men numera av någon anledning inte kan göra det. Då kan man hänga med på lite promenader hemma framför datorn istället tänker jag. 

I dessa tider då det kanske känns ganska dystert rekommenderar jag alla som kan att gå ut och promenera och kanske bekanta sig med närmiljön på ett annat sätt än vad de flesta vanligtvis gör. Om man gillar att fotografera har man dessutom en anledning. 

Det är nyttigt både för kropp och själ att komma ut och få tänka på något annat, även för alla som inte har hund. För oss som har hund blir det ju mer eller mindre automatiskt att vi kommer ut ordentligt, åtminstone om vi vill att våra hundar skall må bra och det vill vi ju. 

Här är några bider från de senaste veckorna. Gjorde dem svartvita för omväxlings skull, tidigare fotograferade jag uteslutande svartvitt under en massa år och det har sin egen skönhet.

/Alf Johansson, Fyra Fotografer






Kommentarer

  1. Så rätt Affe: Att gå ut och gå är inte bara ofarligt ur smittosynpunkt utan direkt nyttigt. Resulterar det dessutom i så snygga bilder som dina är det fantastiskt. Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha Göran. Det får bli en trygg fika på något sätt framöver.

      Radera
  2. Snyggt Affe! Gillar särskilt bild 1 och 4.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ibland måste man bara tanka.

Vad gör en Gördelmakare

Vem var Robert Capa?