Dra nåt gammalt över mig!

 Är det bara jag som känner mig less? Som vill dra mig undan som en gammal björn upp i bergen. Som tycker att det räcker nu?

Först och främst det här med det amerikanska valet där Trumpens stormtrupper ger en besk och giftig smak i munnen av tyskt trettiotal. Bulta in budskapet med våld och använd pistolerna även då det inte är nödfall. Tyck som jag eller inte alls!

Och så virushelvetet. Det gick väl an i våras när vi skådade ljuset framför oss. Men nu i mörkrets tid känns det inte lika lockande. 

Jag har ägnat många tankar åt döda släktingar och vänner de senaste dagarna av förklarliga skäl. Och kan inte låta bli att känna att livets lockelse är mindre nu än för bara något år sedan. Då vandrade jag på en matmarknad i Taiwan och livet, om inte lekte, så åtminstone skuttade runt lite lustigt.

Men nu är det mindre attraktivt. Eller kanske är det bara en naturlig reaktion av åldrandet? Att man hört och sett det mesta.

Fast så är det ju inte. Barnbarnen växer och utvecklas och i den processen vill jag verkligen vara med. Jag vill fortsätta vara med människor jag tycker om. Och hundar.

Och jag vill gärna ta en och annan skaplig bild då och då. Det räcker. Dom här är tagna på Norra kyrkogården i Solna.






/Göran Tonström, fyrafotografer.se
Instagram: #tonstrom

Kommentarer

  1. Håller med, man börjar bli lätt leds på sakernas tillstånd. Fina bilder!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ibland måste man bara tanka.

Vad gör en Gördelmakare

Vem var Robert Capa?