Möte med en gatufotograf

För ett par dagar sedan satt jag och bläddrade i några av mina föräldrars gamla fotoalbum. Plötsligt ramlade en bild som fastnat mellan två sidor ut. Då mindes jag ett möte med en gatufotograf. Jag var inte gammal, en liten knatte bara, på promenad i stan med min far. En bit framför oss stod en man med ett slags låda på ett stativ. När vi kom fram till honom stoppade han oss. Han dök in med huvudet under ett skynke, höll på med något i lådan och efter en stund dök han fram med de här bilderna på mig och min far. 

Det är kanske i det mötet med en gatufotograf som mitt intresse för fotografi föddes. Det kan man bara spekulera i, men fotograferat har jag gjort ända sedan tonåren. Och ibland tar också jag bilder på gatan, som den här. 




Men gatufotograf vill jag inte kalla mig. Jag tar bilder på många olika ställen. 
Här är några av dem:


I en tatueringsstudio


 På en dansbana med pigga pensionärer



Hos en polkagrisbagare


Bland trevliga ungdomar på Sergels torg


Krister Kleréus, fyrafotografer.se
Instagram: #kristersphoto











    
 

Kommentarer

  1. Fina bilder och en bra text Krister!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilden med hon som tatuerar är så bra! För att inte tala om dina byxor som barn :-)

      Radera
    2. Tack så mycket Per-Erik. Visst är byxorna fina, jag kände mig nog riktigt stilig där jag gick med min far.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ibland måste man bara tanka.

Vad gör en Gördelmakare

Vem var Robert Capa?