Mardröm



Det är sällan att jag vaknar av starka drömmar numera. 
Förr brukade jag ha papper och penna bredvid sängen för att snabbt kunna skriva ner några ord eller meningar. Ibland blev det t o m en liten berättelse. 
Men inatt vaknade jag efter en hemsk mardröm. Den satt krampaktigt fast.
Elaka ögon, Donald Trump som väste och pekade med sitt finger, gulaktiga färger. 
Klockan var 02.45, jag gick upp och drack ett glas vatten, satte mig jag mig vid köksbordet, tog fram mobilen och en liten ask där jag förvarar ett gammalt  porslinsöga efter framlidne svärfar.....  mardrömmen visualiserad.

/per-erik åström, fyrafotografer.se

Kommentarer

  1. Fantastisk bild!
    Vi får hoppas att amerikanerna har intelligens nog att rösta bort denne djupt obehagliga person.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ibland måste man bara tanka.

Vad gör en Gördelmakare

Vem var Robert Capa?