Jag har mött både tungviktare och lättviktare

 


Allting började av en slump, jag gick förbi, såg genom ett källarfönster något som såg spännande ut. Nyfikenheten tog överhanden och jag gick in, frågade om det var ok att ta bilder och fick ett ja. Det var så jag började med att fotografera på några boxningsklubbar.

Lokalerna ligger ofta i källarplanet och är lite slitna och ruffiga. När man går in möts man av ljudet av slag och svettlukt. 

Jag kunde ingenting om boxning innan och kan väl inte så mycket nu heller. Själva kampen intresserar mig inte så mycket. Det är människan, boxaren, som intresserar mig. Att visa boxarens explosivitet, styrka, svettande, koncentrationen när boxaren upprepar sina övningar innesluten i sig själv. 

Här bilder på några av dem jag mött.  

Krister Kleréus, fyrafotografer.se
Instagram: kristersphoto




























Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ibland måste man bara tanka.

Vad gör en Gördelmakare

Vem var Robert Capa?