Ibland behöver man tanka själen.

 Och då far jag till Gotland. I morron bitti 9.15 går båten från Nynäshamn och sex dagar på världens vackraste ö väntar.

Visst, kameran är med, men jag kan inte garantera att jag kommer att använda den. Det är liksom inte därför jag är där. Jag är där för själens skull som sagt.

Ron, att vakna på morgonen och se havet och himlen. Solen, vindarna, regnbyarna. Allt det där som gör dagarna fullkomliga. Och framåt eftermiddagen tänder jag en brasa och häller upp ett glas vin. Kan det bli mer fullkomligt?











/Göran Tonström, fyrafotografer.se
Instagram: #tonstrom

Kommentarer

  1. Gottland verkar vara en fin plats. Av någon konstig anledning har jag aldrig varit där, måste nog ändra på det. Antar att det är Göran som är påväg?

    SvaraRadera
  2. Sorry glömde underteckna. Yes Gotland är da thing!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ibland måste man bara tanka.

Vad gör en Gördelmakare

Vem var Robert Capa?