Den bästa kameran

 AIK BOXNING stod det på den äldre mannens mössa där han satt på bänken. Lät intressant tyckte jag och stannade och började prata med honom. Mycket riktigt, han var en före detta boxare, nu 93 år gammal och still going strong. Han hade mycket att berätta om sin karriär och jag passade på att ta några bilder på honom. 



Jag åt lunch med mitt äldsta barnbarn Leon. Plötsligt, för en kort stund, föll ett ljus in från fönstret över en del av Leons ansikte. En bra bild tänkte jag och hann med en exponering innan ljuset försvann. 



Vad har nu de här två bilderna att göra med bästa kameran kanske du undrar. Ska det inte handla om en Fuji, en Canon, en Nikon eller en gammal Leica M. Nej jag hade ingen "riktig" kamera med mig, båda bilderna är tagna med min iPhone. Så det stämmer, det som ofta sägs, den bästa kameran är den man har med sig. Även, när det som i de här fallen är en mobil. 

Krister Kleréus, fyrafotografer.se
Instagram: kristersphoto





Kommentarer

  1. Under rätt förhållanden funkar ajFåånen bra. Men det gäller att fatta ljus och för det krävs fotografiska insikter. Det har du med råge. Gillar särskilt ljuset på barnbarnet.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ibland måste man bara tanka.

Vad gör en Gördelmakare

Vem var Robert Capa?